Lämna en kommentar

Planterat lite nytt idag

Det blev en tur till Botaniska i förmiddags, mycket folk där idag, några hyfsade bilder. Jag har gjort mig min egen runda nu, går ut därifrån vid den övre grinden, vid S:t Clemens ruin. Visste ni förresten att under medeltiden hade lilla Visby som mest så mycket som sexton kyrkor innanför murarna. Den större delen var sjömanskyrkor för andra länders sjömän, men ändå!

 Från S:t Clemens går jag upp förbi domkyrkan och sen ovanför Stora torget till hästbacken, idag upp till öster, ibland Adelsgatan och sen hem.

En lastbil hade kommit i rullning vid Wallers plats med föraren på flaket, han föll och slogs medvetslös när bilen körde upp på en trappa. När jag kom dit var det avspärrat och ett av bakhjulen hängde en meter upp i luften.

Man undrar; Hur f-n ska bärgarn som jag mötte kunna fixa dom smala gränderna???

 När jag cyklade hem var det en skata som hade tagit en gråsparv, jag tog bilder, men nä jag vill inte lägga ut dom.

Vi börjar vid Botaniska och slutar på Coop Forum.

På balkongen har det tillkommit en del, smultron, kungsmynta, rosmarin och kaprifol. Hoppas att Timjan låter dom vara ifred!

Jag hoppas att jag ger er Visby-bilder som kanske ger en lite annorlunda vinkling av den här vackra stan.

//Leffe

Kommentera

