Lämna en kommentar

Dom ropar till mig, dom vill att jag ska se dom! Naturens former är helt fantastiska!!

Plåtat, pluggat och diskat, allt detta har jag hunnit med idag, än så länge. Jag ska brottas lite med dammsugarn också och lite annat småplock.

Började faktiskt med en kort tur till Botaniska i morse efter att jag hämtat min cykel vid terminalen. Det har regnat här i natt, termometern visade bara åtta grader och det blåste småjävlar här i Visby. Som bortblåsta var toristrarna, Stockholmrarna och Amrikanarna!

Några själar fanns det där nere i oasen, trädgårdsarbetarna fanns där, dom hälsar på mig nuförtiden. Tycker nog jag är en konstig prick som dyker upp vid halv åtta-snåret en lördagmorron.

Men framförallt finns där vackra blommor, det var dom som ropade till mig. Se mig!! Se mig som du gjort förut, jag är densamma!! Jag vill att du ska se mig som du gjort förut! Jag vill att du ska älska mig som du gjort förut!!

Se och beundra mina former, jag ger mig till dig!

Jag är ståtlig och stark när jag vet att du ser mig.

Jag breder ut mig och visar mitt vackra inre för dig.

Allt det där våta och kalla ger mig liv men kan inte tränga in i mig.

När du ser mig är det som om jag ska spricka upp och ge dig all min skönhet!

Bara du kan få mig att bubbla och svämma över.

Följ mig i livets kringelikrokar, vi klarar alla kurvor, dom har en mening.

Ibland spretar det, spretar så det står härliga till.

Men det är vackert, alltid lika vackert, det är livet självt. Du glömmer väl inte bort att se mig?

Jag som följer dig vartän du går, nyfiket….

…. eller smått blygsamt.

Kanske kan jag ibland tyckas skrämmande i min prakt, men var inte rädd!

Du älskade ju min prakt förra året, jag är ju ännu här för dig!

 Som sagt, jag vet att det kan spreta, men det spretar ju mot ljuset. 

Jag vill att du ska se mig, så som du gjort förra året, så som du ska se mig nästa år.

Lite poetiska bilder i en alldeles vanlig Anderssonsk kaffepaus, åter till göromålen!!!

//Leffe

Kommentera

