Lämna en kommentar

Har ni lust till en söndagspromenad i mitt Visby?

Närhelst jag har lust och möjlighet så tar jag mig en tur. När man som jag pluggar och försöker hitta jobb kan det va lätt att tappa tron på sig själv ibland. Två jobb sökte jag idag, hur många jag sökt nu vet jag inte. Jag som jobbat i hela mitt liv och dessutom har ett stort behov av ett socialt liv med kompisar och kollegor är nu i en situation där jag pluggar på distans, hemifrån med andra ord.

 Aldrig tidigare i mitt liv har jag behövt tvivla på mig själv och mina förmågor. Jag vet väl fortfarande vad jag går för, men ibland är det nära att man halkar till och känner sig lite offside.

Då är dom här promenaderna en livsnödvändighet för mig, då sätter jag fokus i mitt plåtande och har dessutom bilder med mig hem att jobba med.

Idag lämnade jag in sista skrivningen för terminen, imorrn blir det arbetsförmedlingen.

Idag var det studentbal här i stan och mängder med människor ute. Jag valde att plåta andra saker, mitt Visby, så som jag ser det.

Vi avslutar med en bild i färg, vid S:t Clemens ruin stod den här, på ett trappsteg.

Hon är vacker min stad. Den bästa stad jag vet för bilder!!

//Leffe

Kommentera

