Lämna en kommentar

Tacka vet jag växter, fåglar och insekter!

Sovit kasst inatt, trött i huvet, men jag kom i alla fall iväg med min kamera i morse.

 När man går med sin kamera, fullt fokuserad på vad som syns i sökaren, då går tankarna lite grann. Ibland är man så fokuserad att hjärnan är ett med kameran, ibland går huvet på upptäcksfärd liksom av sig själv. Oftast är det en bra hjärngympa, rena avkopplingen, men idag gick jag och tänkte på att det ibland känns enklare med växter, fåglar och insekter än med människor.

Funderingarna gick kring sånt som är jobbigt, förmodligen var det tröttheten som styrde tankarna. Jag tänkte på sånt som jag upplever som jobbigt, hur besviken man blivit en del gånger när man blivit lurad. När nån ljugit för en och den besvikelse man då känner när man upptäcker det. Den där jobbiga känslan när man fattat att nån har gått bakom ryggen på en. Sånt är ju speciellt jobbigt om det är nån man litat fullt på och den där känslan att man inte längre kan lita på en god vän, den känslan är riktigt tuff.

Varför tänker man såna tankar när man är trött, varför gå och tänka på sånt som gör ont?

Nä, tacka vet jag växter, insekter och fåglar

Svarta funderingar, jag vet, kanske är dom nödvändiga för att göra upp med det som varit, eller så är dom helt enkelt en produkt av för lite sömn och för mycket huvudbry. En sak är i alla fall säker. Jag trivs med mina växter, fåglar och insekter, jag trivs med att få skapa bilder.

 //Leffe


Kommentera

