Lämna en kommentar

Vilka brööön va!

Ni vet ju att jag gillar att skapa bilder, med kameran och ibland men sällan numera med penslar och färg. Vad ni kanske inte vet är att jag också älskar att skapa i köket. Att laga mat och att baka är för mig väldigt estetiskt. Att arbeta med smaker, dofter och synintryck, det är väldigt komplext och också väldigt tillfredställande. 

Att laga mat eller baka till andra ger mig en extra tillfredställelse, att göra det till sig själv är inte samma sak.

Idag bakade jag dom här lite grövre frukostfrallorna. När Anna kommer hem från jobbet finns det med andra ord nybakat bröd :).

Jag utgick från originalreceptet (hoppade över dinkel och grovt mjöl), dubblade receptet och la till ca 2 dl krossade cornflakes. Jag penslade dom med ihopvispat ägg och olivolja och sen strödde jag lite havregryn på dom.

http://enkakaiugnen.bloggplatsen.se/2012/04/22/7790065-grova-frukostfrallor/

Jag har nån gång fått höra att jag har ett bekräftelsebehov och kanske är det så, framförallt när man som jag just nu inte har nåt jobb att gå till. Egentligen tror jag dock att det är så att jag gillar att göra andra glada med bilder eller annat som jag skapat. Jag gillar också (och det är väl inte så konstigt egentligen) att göra mig själv glad. Glad över att andra tycker om det jag gör. Det är därför jag vill ställa ut mina bilder i första hand. Att jag sen gärna vill tjäna några spänn på bilderna (lite deg 🙂 alltså) är väl inte så konstigt, jag lägger ju väldigt mycket tid på dom och kassan behöver ju alltid påfyllning.

Testa gärna receptet!

//Leffe

Kommentera

