Lämna en kommentar

Unconditional love

Det låter vackert på engelska, det låter vackert på svenska också, villkorslös kärlek! Bedingungslosen Liebe på tyska.

Finns det nåt sånt egentligen? Ja jag tror verkligen att det finns. Sitter här vid min dator och det nordiska sinnelaget har lyckats slå ner i mig, lite melankoli i sinnet helt utan anledning. Då kommer det en liten kille och lägger sig i mitt knä, hans ögon säger ”Jag älskar dig husse”. Våran lille kisse kan verkligen ge en den där känslan. Villkorslös kärlek när den är som bäst! Det spelar ingen roll vad jag gör, han älskar mig alltid!

Jag såg ett program på SVT nyss med Rod Stewart, mycket sympatisk, nästan lite försynt och lågmäld kille. Han sa en sak som fick mig att klura lite, han sa; Jag tror att jag kom hit till världen för att sjunga, att det är min uppgift. Bra sagt tycker jag, och då ställer man sig ju frågan själv. Varför är jag här?

När jag kollar dagens bilder så ser jag svaret: Jag är ju här för att se allt det vackra, förundras, imponeras, förbluffas över hur fantastisk världen är även i dom små detaljerna. Vi ser ofta det stora men inte det lilla, vi ser färger men glömmer former. Jag ser små små livgivande vattendroppar som ligger som pärlor av kvicksilver på växterna och jag tänker att vattnet, det är ju det som är livet. Utan vatten inget liv!

En lördag mol allena, inget roligt om det inte vore för lille kissen, om det inte vore för att Anna nu ska va ledig i fyra hela dagar. Min Gumma och jag ska få rå om varann i fyra dagar! 

Vatten, det är det som är förutsättningen för allt levande här på jorden.

//Leffe

 

Kommentera

