Lämna en kommentar

Om att bo i en turistbroschyr

Så känns det ibland, så kändes det idag. På söndag lämnar jag en turiststad för en annan, inte lika många turister där men ändå. Åker ju till Motala på söndag och jag måste erkänna att jag får lite resångest. Det ska bli skitskönt att återse staden vid vattnet. Vättern! Göta kanal! Ska bli skönt att träffa farsan, syrran, ungarna. Men jag vill samtidigt inte lämna det här. Vill inte lämna Anna och Timjan!

På tal om turistbroschyren, vykorten. Dom bilder jag lägger in nu, det är trehundra meter hemifrån. Så bor jag och det kan va svårt att fatta hur j-a bra man bor. När jag går där ner på Hällarna som idag, då tänker jag Provence, Toscana, jag tänker Claude Monet och Vincent van Gogh.

Här är det blåelden som lyser upp landskapet, i Provence är det lavendeln.

//Leffe

 

 

Kommentera

