Lämna en kommentar

Att kalla det hemma är naturligt

Så säger annonsen och visst stämmer det. Jag har bott på några ställen i mitt liv, jag har en förmåga att trivas där jag bor. Jag har bott i Motala såklart, jag har bott utanför Borås, jag har bott i Öxabäck på en gård inte långt från Hallandsgränsen och nu bor jag här i Visby. I söndags blev jag påmind om att Sverige kan va litet ibland när jag kom i samspråk med ett par från Örby i Västergötland på båten. Det visade sig att dom kände en av mina jobbarkompisar från västgöta-tiden väl. Jag trivdes väldigt bra där i Öxabäck, men vi flyttade hem till Motala igen när min mor blev sjuk.

Men som jag sagt tidigare, Gotland har redan fått en speciell plats i mitt hjärta. Som annonsen säger:

Att få bo här är en ynnest, att växa upp här är en gåva, att kalla det hemma är naturligt!

//Leffe

Kommentera

