1 kommentar

Om en resa i tid och rum

Så känns det nästan när man för några dagar återvänder till den gamla hemstaden. Hjälpte ju farsgubben att flytta i måndags. Känslan att resa tillbaka började med en blandning av glädje och saknad. Ville ju åka, men ville samtidigt inte ge mig av från ön. 

En resa härifrån och dit är en procedur vill jag lova. Tre timmar över Östersjön, bil genom Småland och nästan hela Östergötland. Det som slog mig och som väckte dom gamla östgötska känslorna var att se naturen förändras, träden blev högre och slätten bjöd på vackra vyer. 

Nu hade jag ju tyvärr inte så mycket tid i Motala som jag skulle behövt, men det blev lite promenad i stan och det blev ju ett besök nere vid Berggrens källare. I Motala blandades tyska, holländska och danska, det kändes som hemma. Det blir nog en tripp till stan igen i sommar. Hursomhelst, nu är jag hemma igen, det känns verkligen som HEMMA. Här kommer några bilder från min resa, fler kommer säkert senare.

Nu är jag här, nu är våra tavlor här, nu blir det fokus på utställningen.

//Leffe

One comment on “Om en resa i tid och rum

  1. If you are going for best contents like myself, just pay a visit this website daily since it gives quality contents, thanks|

Kommentera

