Lämna en kommentar

Vi är inne på sista varvet, snart är vi i mål!

Nu kretsar dom flesta tankar som spinner i det Anderssonska huvudet kring den kommande utställningen. Jobbigt, ja kanske, men fy fan så roligt. Det är sånt här som jag älskar att hålla på med, även om det kan röra till sig ibland så är det så skönt att sätta fokus, och då menar jag verkligen fokus. När jag får fokus så får jag riktigt riktigt fokus! 

Idag blev det ett besök på Hedberg, lite planering med Ulf. Tog mått på lokaler, lister, valv och gluggar. Kollade med Ulf vart vi kan hänga och hur. Måste säga att allt känns rakt igenom bra med honom och hans engagemang. Vi har ju tidigare ställt ut under olika förhållanden. I Motala under helt egen regi, där fick vi sköta allt, vilket både var bra och dåligt. Bra var ju att man fick en j-a koll på allt och lärde sig mycket. Nackdelen var att det krävde mycket av oss och slet ganska hårt. I Visby har vi tidigare ställt ut där vi inte skulle sköta mer än hängningen själva. Det funkade inte bra kan jag säga, inget av det som lovades blev gjort.

Hos Ulf Hedberg är allting klart, vi gör det vi ska, inga löften som kan leda till besvikna miner. Han är öppen och flexibel och engagerad, kort sagt intresserad av oss och våra grejer. 

Idag har vi dessutom skickat mejl till pressen och fixat evenemang på Fejan. I Motala hade jag ju väldigt bra kontakt med pressen, det var aldrig några problem att få bra press där. Återstår  att se hur det funkar här. Här är jag inte ett dugg bekant med kulturredaktionerna och utbudet här på sommaren är dessutom väldigt stort. Har dessutom sett att ”kultursnobberiet” är större här på ön.

 Några bilder från utställningslokalen på Hedbergs Bok & Musikkafé, Södra Kyrkogatan 4B i Visby. Kolla gärna in länken till Hedbergs också. Den 3/7 finns också Marie Bergman där för Arcadia mellan 13-16.

http://www.hedbergs.org/9.html

Vi skulle bli jätteglada om ni kunde släpa er hit, ring mig i så fall innan på min mobil 0720-011861

//Leffe

Kommentera

