Lämna en kommentar

Slit och släp, men många intryck. Intryck som ger uttryck, och uttryck ger ju avtryck!

Lite vedermödor som man får stå ut med för att få ihop till livets nödtorft. Nä, riktigt så är det ju inte för det är förbannat roligt att ha nåt att göra, även om det innebär långa dagar och ett huvud som är slutkört så här fram på kvällningen. Jag har ju aldrig haft ambitionen att leva på mina bilder, dom är ju liksom grädden på moset. Jag tror helt enkelt inte att jag kan behålla inspiration och motivation om jag plåtar som levebröd. Eftersom kameran alltid hänger med så kan jag kombinera plåtandet med att jobba, åtminstone för tillfället. 

Att ha nåt att göra innebär också en biljett ut i ett vanligt liv här i Visby. När man pluggar på distans är det annars inte helt enkelt att skaffa sig ett socialt liv och kontakter. 

Min dag nere i hamnen, den har gett en blandad kompott kan man lugnt säga. Jag har fått se en fredsmanifestation där hippies, muslimer och kristna fredsaktivister gjorde gemensam sak på ett helt underbart sätt. Det var fantastiskt att se!! Protester mot den svenska vapenindustrin, det satt bra i en gammal blomsterpojkes hjärta. Jag har sett att atomkraftsmotståndet fortfarande lever. Jag har dessutom fått se Region Gotlands byråkratiska krumbukter på nära håll. Det var inte lika roligt!!

En lång dag med många intryck är till ända. Våra bilder har fått positiv uppmärksamhet som känns bra och som kan leda till ännu mer positivt i förlängningen. Tyvärr innebär dom långa dagarna att jag inte kan följa upp utställningen riktigt som jag vill. Dom innebär också att Anna och jag bara får korta stunder tillsammans, men det får man ju köpa, vi behöver ju bröd på bordet. Igår fick jag förresten köpa bröd i affären, det har inte hänt på nåt halvår. 

Dagens bilder blir en salig blandning, precis som dagen.

Ännu en bra dag i Visby är till ända. Imorron kör vi ett varv till nere i hamnen, kanske kan det bli lite bilder då också!

//Leffe

http://ofog.org/

Kommentera

