Lämna en kommentar

Almedalsveckan är över

…. och jag har tillbringat nästan hela veckan nere i inre hamnen utan att över huvud taget se spektaklet, förutom dom manifestationer och inropare som rört sig en liten bit bort. Igår när dimman la sig som regn och jag inte kunde jobba tog jag iaf en tur bort till Almedalen. Jag var där innan Hägglund skulle hålla sitt tal. KD fick bjuda på en korv och en kopp kaffe också. Man spelade också musik ur som man sa ”Görans privata spotify-lista”. Är det nån som tror på det. eller KAN det va nån PR-nisse som satt ihop listan? Musiken var iaf bra, Elvis Costello, Cardigans och David Bowie hann jag höra.

Här är några bilder från min Almedalsförmiddag.

Vad gäller utställningen: Hängde ett par nya bilder idag, vi har också fått en idé, Anna kläckte den. Vi kommer att testa lite blandteknik och det känns jäkligt bra för mig som älskar att måla. Vi kommer även att testa andra tekniker. Tanken är att jobba med passepartouten som inramar bilden.

Pratade med Uffe idag och vårt mål är att ställa ut innan jul. Dessutom har vi kontakter med hemslöjden här på Gotland  som vill få till nåt i höst och det känns väldigt bra att göra en samutställning med hantverkare och hemslöjdare.

Ha det fint i stugorna!

//Leffe

Kommentera

