Lämna en kommentar

I vår rondell

Där händer det ibland saker. Där har jag sett räven springa med en stor hund efter sig. Jag har sett en riddare till häst. Ibland kommer det också cyklister som inte har förstått att där inte ska cyklas. 

Idag kom det en joggare och rundade vår rondell.

Min dag idag blir lite mer händelserik än den brukar. Jag får besök av en hantverkare, en tavelköpare och en stolköpare. Pengar ut och pengar in med andra ord. Imorron ska utställningen plockas ner och sen väntar jobb på torget i nästa vecka. Nästa vecka som för övrigt är Stockholmsveckan. Brats och andra festglada stockholmare drar vidare från Båstad till Visby. Gissa om vi ser fram emot det.

Anna har varit ledig i fem dar, nu går hon in i en jobbperiod igen. En tuff period med långa arbetsdagar och nattjobb. Jag har förberett min kommande jobbvecka med bakning så att vi har det gjort.

Just som jag skriver detta inlägg, tar ett bloss på balkongen, då som en bekräftelse på mina iakttagelser i rondellen så kommer det en snubbe på racercykel i rondellen. Han tillomed kör om en bil i rondellen. Vår rondell den bjuder sannerligen på allt möjligt.

//Leffe

Kommentera

