Lämna en kommentar

Om Knäcken och lite grann om mitt liv här i Visby

Man kan skriva mycket om bådadera, men det ska jag inte nu.

Knäcken är iaf en legend här i stan, en riktig innerstadskatt som varenda stadsbo och många turister känner till. Han är kungen av Stora torget och dess omgivningar. Där strosar han runt bland torghandlare och flanöret med huvet högt och det syns att det är vi som är gäster i hans revir.

Mitt liv i Visby då?

Ja inte skulle jag vilja bo nån annanstans, den här stan har redan blivit min stad. Jag har nog också ”mitt revir” kanske. I Botaniska känner parkjobbarna igen mig vid det här laget, men det räcker ju inte liksom. Man måste ju ha ett liv också. Därför känns det så bra att det börjar lossna omkring mig. Mitt sociala liv har förändrats mycket sista tiden. Jag har fått utnyttja mina färdigheter i det sociala livet och jag har skapat mig kontakter som jag har glädje av. 

Den senaste tiden har det dessutom rasslat till och saker och ting har gått vår väg, peppar peppar. Våra bilder syns mer och mer, fler och fler ser oss. I nästa vecka blir det arbetsplats Stora torget för mig, då lär jag se mer av Knäcken och ännu fler ser mig.

Jag sålde en tavla igår, en tavla som jag känner väldigt mycket för själv. Det är faktiskt lite blandade känslor ibland när man säljer nåt som betyder mycket för en, men jag vet var den hamnar och den kommer hänga hos mycket goda vänner. Den heter ”Älskade Annas guld” och jag plåtade den när Anna och jag hade underbara dagar i Vadstena.

Ha det gott och glöm inte att hälsa på Knäcken när ni är i Visby.

//Leffe

 

Kommentera

