Lämna en kommentar

Historiens vingslag, finns dom?

Eller är det så att dom finns där men vi har svårt att se dom? Såklart dom finns och vi är så bortskämda med dom att vi bara går förbi dom. Här i Visby finns det så många av dom att vi tar dom för givet. 

En ny bekant påminde mig idag om att det torg där jag jobbar varje dag har anor från 1100-talet. Det skrå som jag får smaka på nu under sommaren har ännu äldre anor. Torgen i vårt land, även i andra länder har en gång i tiden varit hjärtat som försörjt samhället omkring med livgivande handel.

Visby var en gång en handelsstad av rang, en viktig stad för hela norra Europa. Jag gillar den tanken och jag gillar att vara en del av handeln på stora torget i Visby.

 

Vädret är inte det bästa för försäljning och inte för mig heller. Satan så varmt!! Imorron ska det bli 27 grader så jag tänker mig att börja vid lunch och jobba kväll istället. Inte många väljer torget framför stranden vid sånt sommarväder.

Ha det gott!

//Leffe

 

Kommentera

