Lämna en kommentar

Jag är inte alls gammal…

…. för jag hör inte bara trafiken från rondellen när jag är på vår balkong, jag hör även syrsorna. Jag är inte gammal, för orken finns kvar för det hårda arbetet på torget. Jag är inte gammal, för jag har tillomed jävligt roligt. Jag är inte gammal alls, för jag älskar mitt liv.

Mina dagar, långa dagar, med kollegor från jordens alla hörn, Japan, Pakistan, Turkiet, Armenien, Chile, Kina, Gotland, Italien, Grekland. Dom där långa dagarna då jag skapar nya bekantskaper, träffar kunder från när och fjärran, får lyssna på berättelser om hur man lever för sin handel boende i sin bil och kuskande land och rike runt. Dessa dagar har gjort mig ödmjuk, glad, stolt att få lära känna dom som lever med sitt arbete och älskar det. Dom som har sitt arbete som en livsstil och älskar det.

Jag känner mig ung efter långa dagar med framkörning, uppackning, montering, nermontering, nerpackning, bortforsling. Däremmellan ska man också vara trevlig, alert och säljande. Man måste tycka om det man gör och vara stolt för att kunna sälja. Jag är stolt och känner mig yngre än innan jag fick dom här erfarenheterna.

Att få sälja ett armband för trettio kronor till ett lyckligt barn är lika tillfredställande som att sälja till någon för trehundra. Jag har haft ett tidigare yrkesliv, för över tio år sedan nu, där den med mycket pengar skulle prioriteras, och det kändes aldrig riktigt bra. Jag har tjänat ganska grova pengar, men jag kände mig inte lika tillfredställd som nu.

Det känns också bra när Anna ringer mig och säger att hon har tråkigt utan mig, att hon saknar mig.

 

 

 

 

 

 

 

 

Livet på torget är bra för mig, det ger inte mycket pengar, men det ger mig tillfredsställelse!

Det ger mitt liv färger!

//Leffe 

Kommentera

