Lämna en kommentar

Regnet tog tag i oss med järnhand idag, men vi sålde ett nässvärd!

Halv elva var jag på plats och packade upp och monterade våra prylar. Mellan kvart i elva och elva tog sig nån in i granntältet och stal en j-a massa prylar utan att jag märkte nåt! Så fokuserad kan man va på det man gör att man inte ser vad som händer fem-tio meter bort.

Hela dan spolades bort av ett eeevigt regn, först när jag drog därifrån vid femtiden slutade regnet.

Strax innan jag trampade iväg fick jag iaf lite hyfsade bilder, hela dan annars har jag knapp vågat lufta kameran, men innan jag stack kom det en kille och kollade in våra små svärd; Det är ju ett nässvärd sa han till kompisen och sen vände han sig till Juan och frågade om han fick testa. – Javisst sa Juan. Killen tog då femton centimeter svärd och stack det helt in i näsan! 

Makabert? Ja ni får själva avgöra det. Killen uppträder iaf med en eldshow nere på marknaden och dom ville att jag skulle plåta dom. Vi får väl kanske göra ett försök.

 

 

 

 

 

Jag kan tillägga att han köpte faktiskt svärdet av oss, kanske finns det med i showen sen, vem vet. 

Som Juan säger; Idag är det kamp, krig. När vädret är på detta vis måste man lägga alla klutar till och anstränga sig lite mer. Man måste också hålla vattnet borta från taket annars rasar hela marknadsståndet. Det plus att allt blir jobbigare i regnet, uppackning, försäljning och nerpackning. Allt detta gör det faktiskt riktigt kul och man mår gött när man kommer hem. Svängde förbi bolaget och köpte en värmande Jäger på hemvägen, så skål kamrater!!!

//Leffe

Kommentera

