Lämna en kommentar

Förändring

Den kan va liten och kännas stor, den kan va stor men ändå kännas liten.

Jag har gjort ganska stora förändringar dom senaste åren, det har jag väl gjort tidigare i livet också, men dom senaste känns stora.

Att flytta från fastlandet till Gotland, det är alltid en stor förändring att bryta sitt sociala liv och börja om på nytt. Att helt plötsligt vara utan en egen social krets och vara hänvisad till Annas krets till en början är nog den tuffaste förändringen. Därför känns det extra skönt att äntligen ha bättre möjligheter att skapa sig nåt eget. Jag gillar verkligen Annas sociala krets, men man behöver sin egen också.

Jag har i över tjugo år ägnat mitt yrkesliv åt att hjälpa andra människor och det har alltid kännts bra, det är då man känner att man gör nytta. Nu kände jag att när jag ändå förändrade det mesta i mitt liv så ville jag göra det mer påtagligt. Därför är jag där jag är idag. Idag gjorde jag en liten egen justering i mitt schema, bara för att kunna ge en av mina brukare en extra halvtimme. Hon behövde det verkligen och jag känner mig ännu mera nöjd med min insats.

Den största av mina förändringar är nog den som skett och sker fortlöpande inne i mig. Det känns som om jag i alla förändringar börjar hitta till mig själv, till Leffe som han är och egentligen alltid varit. Det är väl banne mig på tiden kan man tycka när man är förtinie, men ärligt talat, jag tror att man behöver stora förändringar ibland för att ha kontakt med sig själv på riktigt. När livet bara rullar förbi glömmer man nog lätt bort vem man egentligen är.

Dagens djuping, Leffe Andersson!

 

 

Kommentera

