Lämna en kommentar

Förankring

Är det nåt att undvika?

Är det ”Like a rolling stone” man ska leva, eller är det ok att vilja ha en fast punkt? En plats som är ens egen.

När jag växte upp fanns det ett ideal, i alla fall i mina kretsar, som bejakade att inte ha den där fasta punkten, att inte ha den där personen som man delade allt med. Jag har aldrig funkat så. Jag behöver den där trygga platsen. När jag reser bort längtar jag hem, framförallt om inte Anna är med. Jag kan tillomed känna saknad innan jag har åkt. Min trygga punkt är oerhört viktig för mig. Anna är oerhört viktig för att jag ska må bra.

Mitt hem, det är inte min borg, men det är min stora trygghet. Jag är förankrad där jag vill vara, där jag mår som bäst.

 

 

 

 

 

 

 

Jag har lagt till, och jag ligger inte på redden utan i min egen trygga hamn.

//Leffe

Kommentera

