Lämna en kommentar

Förgreningar

Det kan man väl kalla dom där viktiga armarna som man har ut omkring sig där man bor och är uppvuxen. Dom som är så viktiga för att man ska stå tryggt och känna sig säker på sig själv. Ett ännu bättre ord för den känslan är kanske rötter. 

Jag har mina rötter i den östgötska myllan och framförallt då i Motala. Ibland känner jag av den där avsaknaden av rötter här, även om jag älskar Visby och har fått vänner och kontaktnät. Idag slog det mig när jag trampade ner till Botan att jag har alla mina rötter i Motala och saknaden kom över mig för en stund. Jag saknar rötter här helt enkelt.

 

 

 

 

 

 

 

 

//Leffe

Kommentera

