Lämna en kommentar

Fördelarna

Finns det nåra såna?

Det är väl klart att det gör! I mitt liv finns det många såna. Ju mer man vill se dom, desto fler blir dom. Så funkar nog vi människor, om vi vill se till fördelarna så ser vi dom. Alla har vi våra up´s and down´s, ibland kan det vara svårt att se fördelarna och få människor har förmågan att lyfta en medmänniska ur dom där dalarna. Till syvende och sist är det bara jag själv som har förutsättningarna och möjligheten att ge mig själv den där boosten som rätar upp mig och lyfter mina axlar.

Mina fördelar då? Anna såklart, hon är det bästa i mitt liv. Mina grabbar, dom finns i Motala och i Norrköping , dom kommer alltid vara mitt blod och  mitt hjärta. Timjan som ger mig den villkorslösa kärlek som bara ett djur kan ge. När han möter en i dörren eller hoppar upp och lägger sig på mitt bröst, då smälter jag. Mina nya och gamla vänner som känner mig för den jag är och visar att dom gillar mig.

Jag kan rabbla upp mera, men till syvende och sist, som sagt; Det är alltid hur jag själv upplever mitt liv som avgör om jag ser fördelarna eller inte. Det är så otroligt viktigt att jag har ett eget liv, en social kärna, det är det som hjälper mig att se alla dom fördelar som finns i mitt liv!!

Att se omgivningen i bilder, det ger mig tillfredställelse. Att sen ha möjligheten att tolka och återge det, det är en extra krydda.

När man vill och kan ta till sig det, då kan livet i ”mänskobyn” kännas som en ynnest, en fördel, en gåva.

//Leffe 

Kommentera

