2 kommentarer

Förenklingar

Är det inte så att det är väldigt lätt att förenkla?

Kanske är det så vi människor funkar och det behöver väl inte va så fel, att förenkla är nog ett sätt att förstå sånt som annars kan va lite för klurigt för den mänskliga hjärnan. Att förstå hur andra människor funkar är nog lite svårare än mycket annat, det är nog så enkelt att när vi är tvungna att utgå från oss själva istället för att se det utifrån så blir det genast svårare. 

Jag tror att jag genom min bakgrund och min nyfikenhet har haft lite lättare att ta till mig och förstå andra. Det händer dock ibland att även jag har svårt att förstå vissa typer.

Den som inte mår bra kan i vissa fall må bättre av att trycka ner nån annan.

Den som egentligen kanske borde ta tag i sina egna fel och brister kanske hellre ser andras fel och brister. Jag tror att väldigt många människor har svårt att utgå från nåt annat än sig själv, svårt att förstå hur andra människor tänker.

Detta är bara några exempel, har du också några? Hör av dig, kanske kan du gästblogga hos mig! Du kan även blogga om ditt eget ämne!

Om du vill kan jag sätta bilder som jag tycker passar till din gästblogg.

2 comments on “Förenklingar

  1. Är det inte det som kallas för att popularisera? Men det kanske inte alltid är negativt? Vet att studenter får popularisera arbeten. Men om ett parti kallad populistisk är det inte bra? Förenklat – bra eller dåligt? Måste vara smart förenklat, för annars blir det dumt. Skillnaden är ibland fin.

Kommentera

