Lämna en kommentar

Mellanting

Visst är det liksom inte så okej nuförtiden med det vi kallar mellanting. Att vara nåt specifikt är det som gäller, jag får iaf det intrycket, åtminstone när man pratar med många yngre. Det där med att höra till en grupp eller stil, en egen identitet. Det verkar som om det har blivit ännu viktigare än när jag växte upp.

På nåt sätt känns det som om min uppväxt präglades mer av vikten av kunna samarbeta, organisera sig och att dra åt samma håll. Jag har fått lära mig hur viktigt det är att fungera med andra människor, oavsett bakgrund och identitet. Kanske skönmålar jag min uppväxt så här på äldre dag men mitt intryck är att det idag är viktigare att sticka ut och ”satsa på sig själv”.

Jag har givetvis också fått lära mig att tro på mig själv, men det är inte på bekostnad av min människotro, jag fick lära mig tidigt att alla människor har samma värde. Dagens samhälle tycks hårdare och mer egoistiskt.

Mellanting då? Kan det inte vara så att mellantingen har ett värde? Även om jag tycker att jag funkar med nästan alla människor innebär det inte att jag inte har en egen identitet. Jag har en väldigt stark identitetskänsla och känner att jag kan mig själv.

Men jag tycker att vi människor borde kunna dra åt samma håll. Då är mellanting nåt positivt, eller hur?! 

http://www.youtube.com/watch?v=9vpIINK2xTw

 

 

 

 

 

 

 

//Leffe

 

 

Kommentera

