Lämna en kommentar

Helt plötsligt var det lördag och jag lever min dröm

Nu känns det verkligen som helg, nu ska jag va ledig i två hela dar. Två dagar ledigt varav en med min Gumma, två dagar utan några som helst krav.

På diskbänken står ett par skålar med rotsaker som Anna har förberett, där ligger också en purjo, en rödlök och vitlök som ska fräsas i olivolja och tomatpuré. Sen ska en ljuvlig soppa tillredas hos Andersson och Brunk. Jag är barnsligt förtjust i soppor och i sånt väder som vi har här idag blir man ju ännu mer sugen.

Ikväll blir det folkmusik i modern tappning. Ett band som heter Alla fagra kommer till Leva och vi ska dit. Det ska bli så j-a sköj!!!!

I bilen idag var det rockklassiker som gällde, oftast lyssnar jag annars på P4, men idag kändes det rätt med lite tuffare tongångar. På väg norrut på Lummelundsväg lyssnade jag på den här pärlan och konstaterade att jag lever ju faktiskt i min dröm. Det är inte alla förunnat att få leva med den man älskar och jobba med nåt som man gillar. Att man dessutom får syssla med nåt på fritiden som skänker en så mycket tillfredställelse som mina bilder gör, kan det bli mycket bättre. Jag lever nog ett ganska avundsvärt liv, trots att jag som dom flesta antar jag har en och annan dipp.

Dream on!!!

http://www.youtube.com/watch?v=k6Qd9VR1gD8

Dom här bilderna tog jag alla den sjuttonde april i år. När man som jag just nu plåtar lite mindre så kan det va riktigt kul att gå tillbaka i gamla mappar. Ibland konstaterar jag, det kanske låter förmätet, men jag känner det som att man sitter på en liten skatt. Den dan jag är borta finns mina bilder kvar, dom är mitt avtryck och dom visar min person på nåt sätt. Flummigt? Ja, kanske det 🙂

Kommentera

