Lämna en kommentar

Vårt dagliga bröd, giv oss idag

…. och fräls oss ifrån ondo!! 

Inte faan var det nån som gav oss brödet, det fick man ordna själv. Men vad gör det, jag gillar ju att baka!!

Ledig idag! Anna jobbade tyvärr, 05:30-19:30!! Helt omänskligt, den som inte är trött efter en sån arbetsdag finns inte!! Passade i alla fall på att ge mig ut till skogs och få lite frisk luft samtidigt som jag agerade samlarmänniska och plockade lite trattisar. Betoning på lite, en söndag ska man va lite tidigare ute än jag var, men vad gör det? Det blev i alla fall en dryg liter och bästa stället hittade jag hör och häpna bara tio meter från skogsvägen som jag hade som riktmärke. Massor med folk hade gått där men ingen hade tydligen räknat med att hitta svamp där.

Sen fick jag ett ryck och bakade en äppelkaka och basilikabröd så min dag blev en njut- och må bradag!!

 

 

 

 

 

 

Ganska nöjd med min dag. Trampat över två och en halv mil, det känns lite i benen.

//Leffe

Kommentera

