Lämna en kommentar

Hej mannen med gitarr

Hej mannen med gitarr
Sjung en sång innan löven faller
Spela nåt som jag förstår
Nåt jag tänker på


Om när jag mötte hennes ögon                  (Underbara ögon som kan smälta is)
För den allra första gången                     (På en trappa utanför Mjölby C)
Jag vill höra den där sången

Och det var för länge sedan
En massa år men det känns som igår           (Drygt två år iaf) 
Länge har det varit länge sedan
Men jag kan känna doften av hennes hår      (En doft av mandel)
I sommarvinden. 
 
Hej mannen med gitarr
Sjung en sång om det som redan varit
Spela nåt som jag förstår
Varma läppar, mjuka lår

Jag kunde klättrat över stuprör
Och gjort så alla klockor ringer
Om hon bara viftat med sitt finger

Men det var för länge sedan
Allt det var då men det känns som igår
Länge har det varit länge sedan
Men jag kan känna smaken av en tår
I sommarvinden. 
 
I sommarvinden

Det var för länge sedan
En massa år men det känns som igår
Länge har det varit länge sedan
Men jag kan känna doften av hennes hår
I sommarvinden
 
Kommentera

