Lämna en kommentar

Flickan under gatan

Jag kan verkligen rekommendera den.

Roslund & Hellström är sen tidigare favoriter för mig. Journalisten och kåkfararen som skriver kriminalromaner som riktigt dryper av äkthet. Jag har tidigare läst eller lyssnat på Odjuret, Tre sekunder, Box 21 och Edward Finnigans upprättelse. Alla med olika handling men alltid så trollbindande. Ewert Grens, kommisarien som lyssnar på Siw Malmkvist är tillsammans med sina kollegor det som binder ihop böckerna. Deras böcker är fiktiv socialrealism när den är som bäst enligt mig.

Odjuret är nog den mest äkta och otäcka bok jag läst nån gång. Att följa pedofilen i huvudet var så otäckt att jag ryser när jag tänker på det.

Nu lyssnar jag på när Shanti Roney läser, han gör det skitbra. Undrar ändå om jag inte tycker att Peter Andersson gjorde det bättre.

 

//Leffe

Kommentera

