Lämna en kommentar

Man kan bli glad för så lite

Det är faktiskt dom där små glädjeämnena som ger den största glädjen.

Det som ger mig den största glädjen är nog att göra nån annan glad. Kanske mest om det är nån som jag vet behöver den där lilla extra glädjen, nån som har svårt att hitta glädje i sitt liv. Det är sånt jag kan känna i mitt jobb, att det jag gör är det där lilla extra för nån.

Ännu mer glädje ger det mig att göra nån i min närhet glad, min far, min syster, mina söner eller framförallt Anna.

Att uppskattas för det man gör eller ännu hellre den man är, det är också en stor glädjekälla.

Igår blev jag glad för nåt så banalt som att en av mina bilder blev utsedd till månadens läsarbild i Gotlands annonsblad. Jag får 999 spänn för det och det blev jag givetvis också glad för 🙂

Förstora den gärna, jag är ganska nöjd med den.

//Leffe

Kommentera

