Lämna en kommentar

Om inte om….. Tänk om…. (Tänk att…)

Ska man berätta om sitt liv? Ska man redogöra för hur den första halvan varit? Ska man prata om hur man ser den andra halvan framför sig? Ska man gräma sig och tänka ”om inte om”?

Tänk om… man kunde vinna storkovan!

Tänk om… världen kunde bli bättre för oss alla!

Tänk om jag kunde vara lite mer som alla andra!

Tänk om…. vi kunde få en annan regering!

Nä, det där med ”tänk om”, det är nåt j-a lutherskt som bara drar ner oss. Varför inte tänka ”tänk att” istället? Det blir ju så mycket positivare då, eller hur. Tänk att jag har fått uppleva så mycket! Tänk att vi snart har möjligheten att rösta bort regeringen! Tänk att jag har ett jobb som jag älskar! Tänk att jag har världens finaste tjej vid min sida! Tänk att Anna vill ha mig! Tänk att jag har klarat alla vedermödor i mitt liv! Tänk att min lille kisse kommer och lägger sig på mitt bröst och hans ögon lyser av kärlek när han tittar på mig! Tänk att jag snart har fått femtio år! Tänk att mitt liv är bara mitt! Tänk att idag fick jag inspirationen att plåta, och jag är ganska nöjd! Tänk att hösten är så vacker! Tänk att jag har åstadkommit så mycket som är jag, som bara jag kunde göra!

Snart blir jag femti bast och jag är ganska nöjd!

Tänk att!!!!!!!!!!

Världen omkring oss är underbart vacker, men det är upp till oss att se det! Jag är så tacksam för; Tänk att jag kan se allt det vackra, varje dag!

Tänk att man får va med!

//Leffe

Kommentera

