2 kommentarer

Ett halvt sekel, vad är väl det?

Det är väl lite mer än ett halvt liv kanske. Det är inte mer än så, men det är mer än min kära mor fick uppleva. Det är nästan dubbelt så lång tid som jag fick ha min mor vid min sida. Hon var verkligen mitt bästa stöd i allt som hände mig under mina första 27 år.

Jag ville verkligen att hon vore hos mig i hela mitt liv!

Ingen kan få mig att förstå varför inte hon fick leva vidare. Hon som var den finaste människa jag nånsin kan tänka mig. Hon som gav mig sina bästa sidor, tack vare henne känns det som om om jag kan göra skillnad. Hon lärde mig att engagemang gör skillnad. Hon lärde mig att kärlek alltid är viktigast. Hon lärde mig att jag trots att jag ibland slirat så har jag ändå alltid varit älskad. Hon lärde mig att tolerans aldrig är fel och att alla människor har lika värde.

Jag är äldre idag än hon blev. Hon togs ifrån oss innan hon fick fylla 50!

Vissa dagar saknar jag henne mer, det här är en sån dag. Trots att det är mer än 20 år sen så har jag vissa dagar svårare att acceptera att hon inte finns hos mig. Tänk om jag kunnat ha henne här nu.

Hon var den som alltid förstod mig.

Tänk om hon kunde fått träffa Anna, tänk om Anna kunde fått träffa henne.

//Leffe

2 comments on “Ett halvt sekel, vad är väl det?

  1. I know what you meen. Min mamma var min bästa vän hon var faktiskt älskad av alla. Självklart har jag analyserat hennes värden o skaffat mig en sanning om hennes styrkor o svagheter utifrån vad jag förstår. Men hade jag aldrig haft henne som mammahade jag aldrig haft min tro på att människan i grunden är god. Jag fick all kärlek från henne, Jag fick barn o hade många kämpiga år utan förälder att stödja mej emot. Önskade att hon hade funnits, o mina barn fått lära känna henne. Hon blev bara 44 min mamma Ann-Marie som var född på Julafton.

    PS Tack för att du delar dina fina kloka tankar du är stor!!!

    • Låter som min mamma Tina. Med en sån mor kan man bara inte vara elak och egoistisk mot sin omgivning. Vi ska vara glada för våra mammor som fört vidare sitt goda till oss//Leffe

Kommentera

