Lämna en kommentar

Here comes the Magician! (Ok, jag vet att jag är en konstig prick)

Det har jag nog vetat i hela mitt liv. Periodvis har jag bejakat det, periodvis har jag inte alls varit så tillfreds med mig själv, men på det stora hela tror jag att det är så att jag är den jag vill va. Jag har dessutom alltid tyckt om andra lite konstiga prickar.

Nu har jag slitit i fyra dar efter att jag var sjuk. Nu är det dags för en helledig dag tillsammans med Anna, därefter ett par dar med sparsamt arbetande, en heldag jobb, och därefter den heliga treledigheten 🙂

Dagen till ära blev det att inhandla ett par flaskor vin och ett besök på Kupan. Anna och jag försöker då och då att samla på oss lite udda grejer som kan användas som rekvisita vid plåtningar. Vi har antika och häftiga paraplyer, vi leker med såpbubblor och vi har huvudbonader. Nu hittade jag en fräck gammal hatt för tretti spänn. Kul!! Säg inget till Anna bara, hon får se den när hon kommer hem 😉

Jag har dessutom hittat tillbaka till min gamla mp3-spelare och det har blivit ett lyft för skaparlustan. Att skärma av omvärlden med tillexempel Natalie Merchant när man knallar runt med kameran på magen, det känns som gamla tider. Framförallt när man plåtar människor.

I veckan gick en annan prick bort här i Visby, bara sextitvå år gammal. Jag har bara träffat och hälsat på honom några gånger men han var en sån prick som jag gillar. Trubadur och tydligen också skådis och förmodligen av en del att betrakta som en konstig prick. En sån som behövs i en stad, han kommer att lämna ett tomrum efter sig Janne Ström.

//Leffe

Kommentera

