Lämna en kommentar

Flanörens öga

I tid som annan köper jag nån liten tavla eller bok från en fotograf eller konstnär av annat slag. Jag gör det för att jag älskar bilder och särskilt såna som kan inspirera mig. I vår hylla står alla inspirationsböcker nu på ett och samma ställe.

Den bok som just nu inspirerar mig allra mest är en konstbok av Bernt Wennström som heter Flanörens öga. Hans blyertsteckningar och akvareller är såna som jag känner för och inspireras av i mitt plåtande. Kanske kan det tillomed leda till att jag gör ett försök med akvarellpenslarna, jag känner verkligen för det igen.

Jag vet inte riktigt vad upphovsrättslagen säger, men kanske plåtar jag av några av hans bilder och lägger här i bloggen.

Dom här bilderna är iaf i hans stil, men plåtade och med mig som upphovsman. Gatufotografens anonyma flanerande bland människor som inte vet att dom är i centrum för en kort stund.

//Leffe

 

Kommentera

