Lämna en kommentar

Sanningar

Har ni tänkt på hur dom kan variera?

Mina sanningar, är dom samma som när jag var ung? Nä, det är dom inte! Dom är inte ens dom samma som dom kanske var för bara ett par år sen!

Mina sanningar, är dom samma som mina vänners sanningar? Nä, förmodligen inte!! Vi har ju alla olika preferenser!!!

Mina sanningar, är dom nån annans sanningar över huvud taget? Nä, kanske inte, men det närmaste man kan komma är väl den man valt att leva med!! Tror inte att man nånsin kan ha samma sanningar men man måste åtminstone känna till och respektera varandras sanningar. Man måste åtminstone känna så mycket att man ger varann ärlighet, respekt och förståelse. Det finns inget förhållande som kan hålla och vara värt namnet utan ärlighet.

Funderingar som kan komma när man suttit och överhört unga människor av helt olika slag och bakgrund nere på Hedbergs idag. När man var ung var allt svart eller vitt. Det var ganska enkelt då!

Det blir inte enklare för att man blir äldre, det är väl det som är dagens budskap kanske!

Framtiden vet vi ju ändå ingenting om.

Varför inte bara satsa mot solen och lita på att det blir bra?

Ibland blir det ju en riktig högvinst!

Högvinst!

Inte så mycket att grubbla över, vem vill bli gammal och fundera över dom val som gått fel?

Som sagt, livet kan ju le mot en ibland! Även jag har ju en och annan lycklig stund i bagaget!

Det kunde ju ha gått helt åt helvete, eller hur!?!?

//Leffe

Kommentera

