Lämna en kommentar

Vikarierande Bängboll lufsar hemåt!!

That´s me!!!

Inte menat som nåt negativt alltså, jag jobbar ju på vikariat och bängboll tar jag bara som en komplimang.

Det var en fd jobbarkompis, Carro, som sa det till mig; ”Leffe du är en riktig bängboll!” och jag tog det som nåt positivt, hon menade det positivt.

Idag tog iaf vikarierande bängbollen en extra tillsyn efter att mitt pass egentligen var slut, följden blev att Sandra som jag fick skjuts av till jobbet i morse redan hade åkt för att avsluta julhandeln när jag slutade och jag fick ta till apostlahästarna dom fyra kilometerna som jag har hem. Bussarna går ju såååå bra här i Visby på lördagarna, nästa buss skulle gå om femtio minuter, så jag rörde på påkarna istället.

Det är nu det är bra att va en bängboll, jag bestämde mig helt enkelt för att det är skönt att gå, med kameran på ryggen sträckte jag ut, satte på mp3-spelaren med sköna Natalie Merchant och fick hör och häpna en sån där skön lyckokick som man kan få när allt känns bra. När jag flyttade hit var det så jag utforskade stan, till fots och med kameran. Nu känner jag stan mycket bättre tack vare jobbet och nyfikenheten och den där första förälskelsen är över.

Norra Hansegatan från jobbet in mot stan, den kan va så isande kall och blåsig så här års, men den bär hemåt!

Öster centrum! Finns det verkligen så många gotlänningar tänker man nu när julhandeln är i full gång?! Hatar julhandeln, men idag med Natalie i lurarna och på väg hemåt hittade jag lite att plåta. Om nån känt igen mig och försökt påkalla min uppmärksamhet hade det inte gått!!!

Söderväg!!!! Oj vad den är lång, men den bär hemåt!!! Mot mitt hem sen snart ett och ett halvt år! Mitt hem där min sjuka Gumma väntade och tyckte synd om mig som fick gå! Efter bara fyrtio minuters skööööön promenad med blodet rusande i hela den femtioåriga kroppen lufsar jag in på VÅR gård och där på tredje våningen lyser det i vårt fönster och jag ser en tavellist med ”Kärleksfågel”, en bild i storformat som jag tog under en riktig kärleksvistelse i Vadstena när vi just träffats: Jag ser också ”Cityterminalen”, lika stor den, som Anna tog i Stockholm under en av sina resor till mig. Kliver lätt uppför våra trappor och möts av espresso, biscottichoklad och öppna armar av kvinnan som jag älskar över allt annat!!!

I´m a Bängboll and I´m proud!!!!!!

Imorrn jobbar jag sista dagen av sex på raken, sen en underbar ledig dag!!! På juldagen fyller min fina Gumma år, vi firar två år sen vi förlovade oss!!!! Tyvärr jobbar Anna dag och jag kväll, men va fan, vi kan fira rejält precis när vi vill!!! Vi har varann och det är värt mer än nåt annat, det kan man fira varje dag om man vill.

Det var sånt jag tänkte på när jag lufsade hemåt idag. Att vi har varann!!! Alla har inte det vi har, inte många har det!!!

Öster centrum idag bjuder på underhållning av det brinnande slaget!!!

Jag är hemma hos mina älsklingar, en Bängboll som har hittat hem!!

//Leffe

Kommentera

