Lämna en kommentar

I´m a challenge to your balance!

Tycker du att det kan va knepigt att va människa? Tycker du att det finns för många val att göra?

Det är väl det som är charmen med att leva som människa tycker jag! När man är femti bast har det ju blivit en del val, somliga bra, somliga mindre bra men också en del helt lysande.

För snart två och ett halvt år sen gjorde jag det helt lysande valet att satsa på ett liv med Anna. För två år sen igår gjorde jag valet att förlova mig med henne på hennes födelsedag. För snart ett och ett halvt år sen valde jag att flytta hit och när jag ändå bröt upp så valde jag att byta ben. Jag valde att jobba mer handfast med att hjälpa människor. Även om det ibland tar emot när man jobbat mycket eller helt enkelt bara är trött, så ger mitt jobb så mycket tillbaka att jag alltid har med mig en känsla av att göra nytta när jag kommer hem. 

Man kan tro att mina tidigare val kanske är av det sämre slaget, men så är det inte. Jag har gjort en hel massa val i mitt liv, men det är väldigt få som jag ångrar. Till och med uppenbart dåliga val, det finns nåra såna, har lärt mig massor och dom är en del av den jag blivit. Allt man gör, alla val man gör präglar en och bygger en unik människa tror jag. Även om man inte alltid funkar som man skulle vilja så är man ju den man är. En produkt av sitt liv, av sina val.

 

//Leffe

Kommentera

