Lämna en kommentar

Aj aj aj……

Det var länge sen jag tittade in här i min blogg.  Det var länge sen jag gjorde ett inlägg. Det rinner vatten under broarna, somligt går åt ett håll man inte vill men det allra mesta går åt rätt håll. Envishet och målinriktning räcker långt och nu börjar jag se resultat av att jag har ett mer och mer klart fokus på det jag gör. Frukost

Förra sommaren började jag jobba med Juan, till en början hjälpte jag honom att sälja gamla prylar i hamnen. Därefter andra saker på torget och medeltidsmarknaden, vi körde också lite marknader under hösten. Med tiden har samarbetet utvecklats, jag har byggt upp ett eget sortiment med gamla smycken, handgjorda smycken och gamla saker. Jobbet med detta har lett till att jag fått ett antal nya fina vänner och några av dom samarbetar jag också med.  Högt uppsatt

Mitt bord på marknader och torg blir mer och mer som jag vill att det ska vara, nu har jag kommit dit att jag måste sålla. Jag behöver inte längre plocka med sånt som jag själv egentligen inte gillar. Det är en balansgång det där, ofta blir man förvånad, människor gillar så olika saker och många vill ha sånt som jag själv aldrig skulle köpa. Det är väl det som är charmen med den här typen av försäljning, du vet aldrig vad som ska sälja just idag 🙂 . Hemma hos Maj

Som sagt, det går framåt. Mina tankar kring försäljningen börjar utkristalliseras till en plan och jag ser förbättringar hela tiden. Jag ser bättre och bättre resultat. Jobbet inom hemtjänsten ger mig lite trygghet och är förbannat roligt. Det ger mig en känsla av att jag gör nåt bra för andra människor. Det ger mig massor socialt, både vad gäller arbetskamrater och kunder. Min anställningsform ger mig också frihet, jag kan lägga tid på försäljningen under mina lediga dagar. Under en period i somras jobbade jag nästan varje ledig dag med försäljningen och min första semestervecka av två la jag på medeltidsmarknaden med gott resultat. Någon ser dig

Semestervecka nummer två åkte Anna och jag till Skåne. Det blev en fantastisk vistelse med många spännande möten. Här väcktes lite tankar kring hur man skulle vilja leva, en gång ska vi banne mig komma dithän.  Plåtandet har minskat i omfattning, men det gör inte så mycket just nu. Vi ställer ut ibland, men det där med att få in mera pengar genom våra bilder är inte det vi satsar mest på. Det ramlar in lite då och då, hur vi ska få till lite mer får vara en senare fråga. Gungar

Nästa stopp i min planering blir skärgårdsmarknad i Nynäshamn nu på lördag. Sen kommer några marknader här på ön som jag hoppas kunna jobba på. Jag säljer väl lite bilder, kanske tar nåt uppdrag. Garanterat kommer jag börja samla bra saker och planera för julmarknader och nästa säsong.

Ha det gött!!

//Leffe

Kommentera

