Lämna en kommentar

Att vara den som gör skillnad

Det är det som gör mitt jobb så fantastiskt givande.

Det du har framför dig är en del av något större

 

Det som kan synas vara trivialiteter i vardagen för en del är väldigt viktiga detaljer för en bra livskvalitet för den som är beroende av andras hjälp.

Vi vill väl alla vara en del av nånting större

 

Att vara en del av något, att vara delaktig känns bra. Ännu bättre känns det när vi får gensvar, när vi får bekräftat att vi gör skillnad.

Vi kan göra skillnad i hemmets trygga vrå

 

Vi som har tur kan känna att vi gör skillnad i hemmets trygga vrå. Vi som känner att vi gör skillnad för andra människor även i jobbet kan skatta oss lyckliga. 

Att vara viktig

 

Att vara viktig är viktigt för oss sociala varelser. Att vara viktig för dom som är viktiga för oss, att vara viktig för dom som behöver oss, både privat och i arbetet.

Det kan se stort ut

 

Det kan se stort ut och det är det. Det kan se ut som om vi är ganska ensamma till syvende och sist men det är det inte om vi släpper in varann. Om vi hjälper och låter hjälpa.

Man färdas alltid bättre tillsammans

 

Färden blir behagligare om vi färdas tillsammans. Om vi accepterar och respekterar varann.

Mina tankar, mina bilder, ungefär så som jag ser på livet, kanske ser du det annorlunda men jag har i alla fall ett jobb som ger mig allt det där som jag mår bra av.

//

Leffe

Kommentera

