Lämna en kommentar

Inspiration och lust och lite egoism

Ibland lyser den med sin frånvaro, den så kallade skaparlustan. Ibland för att man helt enkelt vill syssla med annat, för att sedan komma tillbaka med en annan inställning och glädje. Ibland ofrivilligt för att inspirationen helt enkelt tar slut. Oavsett varför kan det ibland vara skitsvårt att hitta glädjen igen.

 

Att leva är ju emellertid ganska komplext emellanåt, att orka lägga fokus på så många håll som livet stundtals kräver kan vara svårt. Då kommer nånting i skymundan och jag har för tillfället lagt plåtandet i det facket.

Jag har lagt min kraft och min glädje i försäljning och jobb nu i flera månader, det har gett mig tillräckligt med stimulans och lust. Med undantag av den vecka Anna och jag var i Skåne så har det inte blivit speciellt mycket bilder under sommaren.

Nu börjar det dock värka i skaparådran, nu vill jag hitta lusten. Jag har sålt ett par bilder sista veckan, höstmarknaderna är snart över. Jag känner att jag saknar skapandet lite grann nu. 

 

Att skapa är helt enkelt en livsnödvändighet för Andersson, vare sig det är vackra saker på ett marknadsbord, bilder tagna med min Nikon, en målning som det också kan bli ibland eller att känna att man når fram till en gamling i jobbet. Det är sånt som får mig att må bra 🙂

 

Idag fick jag kvitto på att mitt jobb uppskattas under mitt medarbetarsamtal. Dom gillar också mina bilder, två st har jag sålt på jobbet den senaste veckan och några tidigare. Kompispris visserligen, men det är ändå sånt som den som skapar nåt han gillar mår bra av. 

 

Låter det egoistiskt? Kanske det, men egoism är inte helt fel när den inte går ut över nån annan. Tvärtom. Vem vill inte känna sig bra ibland? Är det inte då man är en bättre människa gentemot andra. När man mår bra av att andra tycker att det du gör är bra. Om din egoism däremot är på bekostnad av andra människor, då är du fel ute.

 

Det råder parkeringsförbud i mitt liv. Den dan jag inte ser en utveckling kommer jag må dåligt, riktigt dåligt!

//Leffe

Kommentera

