Lämna en kommentar

Mitt Motala

Det bär snart av för att återse den gamla hemstaden igen. Åker dit för att hjälpa min far med flytt. Sitter och kollar lite gamla bilder som är Motala för mig. Motala på mitt eget sätt.

Börjar med en vacker bänk som tyvärr inte finns kvar idag. 

Utsikt från min takterass, här bodde jag. 

Nästa bild tog jag i stadsparken, den finns i storformat om nån vill köpa loss den 🙂

Råkan satt där en kväll på taket till farsans grannhus.

Den här bilden är tagen utifrån Motalaviken, ombord på Motala Express.

Lemunda, en underbar dag med Anna.

En bänk vid Kanalparken.

Den här utsikten känns väl igen, ett favoritställe.

Lätt som en fjäder. På väg från Dubergska när jag ställde ut där tog jag den här bilden.

Dom spanande änderna fastnade på bild vid Vätternpromenaden.

Dom två bilderna som följer tog jag när jag återsåg Motala första gången efter min flytt.

Nere vid Berggrens källare, underbart ställe där jag gick som man i huset. Många fina kvällar hos Dastan, Nader och alla dom andra har jag haft. Ännu så länge hänger också ett 40-tal av våra bilder där. Nu är det snart dags att hämta hit dom för kommande utställningar.

Mitt Motala, så har det hänt att jag har sett det. Älskade Motala!

//Leffe

Lämna en kommentar