Lämna en kommentar

Jag är mör, jag är slut, jag är så jävla nöjd!

Idag är det inte bara utställningen som har tagit min tid. Idag har jag hjälpt en kompis med försäljning nere i hamnen. Dagen började vid halv nio och slutade för bara en timme sen. Älskar ju gamla och vackra saker och nu fick jag möjlighet att utnyttja mina säljkunskaper och min kärlek till det vackra. Jag har haft en riktigt givande dag och det blir en fortsättning imorrn. 

Trots en dag full av arbete så har jag fått lite bilder. Säga vad man vill om Almedalsveckan, mycket folk, hektiskt, men man får se många lite udda personligheter och även lite kändisar. Jag har sett partiledare, Alexander Bard, Timbuktu bara för att ta några exempel.

I mina bilder från idag tänkte jag visa lite hur jag tänker när jag plåtar människor, framförallt när det är trängsel och folklivet sjuder. När det blir så mycket människor som under dagen, då tycker jag att det är viktigt att sätta ett skärpedjup i bilden. Om jag ska förklara det enkelt så menar jag att det jag vill visa ska ha skärpan, resten får gärna vara oskarpt för att framhäva motivet. Dom oskarpa delarna av bilden är nästan lika viktiga som motivet för att ge bilden liv och rörelse. Oftast vill jag ha en oskarp bakgrund men ibland kan det vara skönt med en oskarp del i förgrunden, framför motivet. Kompositionen är också viktig, aldrig motivet helt centrerat i bilden. Ni får kolla bilderna själva, det är så här jag tänker.

Ni har fått några exempel som visar lite hur jag tänker, rätt eller fel får andra avgöra. Uteslutande kvadrater, oftast känns det formatet bäst i gatufotot. 

Jag missade Marie Bergman idag, enligt Anna var hon kanonbra. Anna är förresten i Lau kyrka just nu och lyssnar på Marie. Trots allt, min dag har varit skitrolig!

//Leffe

Lämna en kommentar