Lämna en kommentar

Förtroende

Det har jag känt från första stund på nya jobbet. Det är helt fantastiskt vilken tilltro jag har fått. Idag körde jag själv för första gången och det kändes bra. Det känns också att jag gör nytta och skillnad, skillnad för den som är gammal och ibland nästan isolerad och orörlig. Jag tror att alla skulle må bra av att få göra ett sånt jobb nån gång i livet.

Jag fick nyckel första dagen, jag fick förtroendet att sköta min runda efter tre introduktionsdagar, jag åker i företagets bil. Men framförallt känner jag att jag har förtroende hos våra kunder, ”brukarna”, dom som behöver vår hjälp och lägger en stor del av sitt liv i våra händer. Kan ni förstå hur fantastiskt det känns? Kan ni förstå att det känns att man gör skillnad, att man är den som hjälper dom till ett åtminstone lite bättre liv?

Jag har gått och blivit hemsamarit som farsan säger 🙂

För några veckor sedan hade jag en inspiration som hette duga. Jag plåtade, målade, bakade, jobbade på torget och orken räckte till alltihop. Nu känns det som om jag vill lägga så mycket fokus jag bara kan på jobbet och dom som behöver mig. Bilder, redigering och penslar kan vänta, dom finns ju där när andan faller på.

Vi släppte av Viktor vid båten idag, nu drar han till Malta för att jobba. Han är inte min son, men han är Annas, och han är son till Juan som har blivit en riktig vän för mig. Jag är stolt över Viktor och vet att han är mogen. 

//Leffe

Lämna en kommentar